onsdag 30. november 2011

Kan en "vanlig dødlig" snakke om personlig økonomi?

Jeg leser, som jeg ofte gjør i økonomi blogger og ellers det som kan hjelpe meg videre i krigen med fjerning av gjeld.
Jeg kom over et skriv fra en "bedreviter", om at den vanlige mannen i gata måtte slutte å snakke om noe de ikke kunne noe om (personlig økonomi).
Dette irriterte meg litt faktisk.
Er det noe jeg vet om, så er det min personlige gjeld og eventuelt også vet om hvordan man kommer ut av den (Og ja, det er så enkelt som at man bruker mindre enn hva man får inn og ikke låner..)

Er det noen jeg ikke ønsker å høre på når det gjelder min økonomi så er det absolutt pappa jenter og gutter som akkurat har kommet ut fra BI og som forteller meg at gull er veien man må gå.(ok, noe generaliserende, men if the glove fits...)

1. Nei, gull er ikke veien for mannen i gata i Norge. Gull er som en helt vanlig "trygg" aksje.
2. Gull er et metall, som er i mine øyne kun fornuftig for store firmaer i USA.. kanskje..

Betal ned gjeld, alt du kan. Bygg din formue. Ikke behold noe for skatterettigheter en gang, ikke i disse dager.
Man sparer da ikke penger i glasskrukke, når man har et mastercard med kreditt på?!!?

Alle personlig økonomi bloggere må for all del fortsette med sitt! Noe jeg også kommer til å gjøre, det er den eneste måten jeg kan finne feil og mangler hos meg som jeg kan rette på.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar