lørdag 3. desember 2011

Huspriser går opp, og Norge går i panikk!

E24 har en sak i dag om boligprishopp, som gjør at kommentarene under fylles med mennesker som ser ut til å være i mer eller mindre panikk.

For meg så klarer jeg ikke la være å se på det faktum at, i realiteten så går alt i sin vanlige gange. Hvorfor ser ikke andre i min "klasse" det slik? Tar jeg virkelig så feil...?

Når media hyler, vil som regel vi i middelklassen og under få paniske nivåer og miste litt fattning. Men så går det noen dager, så handler vi et tv på kreditt.
Se på dette mediastyret med gull for eksempel. Jeg tror de fleste med gjeld og dårlig råd automatisk tenker "faaasan!, gikk glipp av den sjansen også!!" eller "Ooh, må se om jeg kan få lånt noen kroner til å kjøpe meg gull!!"

Jeg tror mentaliteten til oss "fattige" er veldig lett å manipulere og derfor tror jeg også at det er uhyre viktig at vi "fattige" velger BORT de sure meldingene om ting vi ikke kan bli med på, og heller velger å lese, skrive, se på, bruke og gjøre ting som har med sparing, nedbetaling osv og gjøre. Siden vi er så lett å lure, må vi heller fokusere på å lure oss til de riktige tingene.

Det er faktisk så enkelt at, har du 100.- og bruker 110,. så har du feilet.

Jeg er ikke i mål med stort sett noe av de målene jeg har satt for meg selv, men jeg har gjort ting som tilsier at det her i det minste går riktig vei!
Det burde du også!

Som vanlig, lykke til!

Jeg har i noen år nå lest om og fokusert på dette med økonomisk frihet, og har via dette også lært noen tips og triks. Er det noe du som leser, ønsker hjelp med eller lignende er det bare å sende en melding eller i kommentar feltet, så kan jeg i det minste gi deg tips om de tingene jeg bruker og gjør.
Jeg har ingen økonomisk bakgrunn, utenom viten om at det jeg har gjort, har vært feil, og det jeg gjør i dag er mer riktig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar