mandag 5. desember 2011

Veldedighet.. er det så lurt a?

Jeg har tidligere nevnt dette med veldedighet.

Jeg høres nok ut som en person som mangler alt av empati for andre og som ønsker ingen det godt.
Men slik er det jeg føler for veldedighet.

Nei takk.

Staten Norge har fått i oppgave av meg å fikse dette for meg, slik jeg ser det. Og de gir det som er "kravet" og derfor har jeg også gitt nok.

Det hender allikevel at jeg slenger noen mynter til den eldre damen fra frelsesarmeen i lokalbutikken og jeg støtter ALLTID opp med lokale ting som unger på døra med loddblokken sin og lignende.

Jeg legger ved innlegget som jeg leste nå i dag som en liten ekstra på hvorfor jeg ikke gir noe.

riktig?... galt?... Ikke så viktig. ;)


http://e24.no/media/magert-utbytte-etter-artistgalla/20128229

2 kommentarer:

  1. Må si meg enig i dette, når staten har gjort det til sitt ansvar å omtrent ukritisk dele ut skattepenger i øst og vest, føler jeg ikke jeg noe større behov for å gi enda mer privat. Unntaket er da som du sier gode lokale saker.

    SvarSlett
  2. Nemlig! det er også slik jeg tenker.
    Jeg gir til lokalmiljøet og ellers passer jeg på meg selv og mine barn.
    Resten har jeg delegert bort til staten, og de sender stadig penger hit og dit.. ja mest dit da.
    Alle som ØNSKER å gi ekstra, må gjerne det. Om DU har lyst til å brenne en tusenlapp er det helt fint for meg det også.. så lenge det ikke er min tusenlapp. :)

    SvarSlett