torsdag 24. november 2011

Lyst til gjeldfrihet, men usikker på hvordan? Start her!!

Dave Ramseys spillelisten
Anbefaler alle til å se denne serien og eventuelt ta seg tid til å lære litt om temaene han snakker om.
Man behøver ikke ta til seg alle ting, men hør og les om det han har å si.
Jeg bruker babysteps til daglig og forsøker gjøre noe med mentaliteten min når det gjelder bruk og missbruk av penger.
Snart, vil du og jeg kunne gjøre som så mange skriker i fredags showene til Dave...
I... AM... DEBT... FREEEEEEEEEEEEE!!!

5 kommentarer:

  1. Haha, snakk om tilfeldighter! :D Pakket akkurat opp boken "The total money maker" som jeg bestilte fra Bokkilden (Altså en Dave Ramsey bok) før jeg kom inn hit på bloggen din! Han har mange gode råd og har hjulpet mange til å oppnå drømmen om økonomisk frihet.

    Jeg bestilte boken etter å ha fulgt med på en som har blogget på Youtube hver dag i 2-3 år nå og som gjennom det har greid å betale ned all gjeld på annonseinntektene og flyttet inn i et stort flott hus uten lån :)

    SvarSlett
  2. Great minds think alike good sir. :D
    hyggelig at du er innom å sjekker bloggen!

    Dave Ramsey har mye godt å følge med på, det er helt sikkert.
    Jeg har hørt på han i et par år nå og holder på med full sving å bli kvitt all gjeld. Deilig å se summene i rødt blir mindre! Du er in for a treat med dave sitt syn på penger og livet generelt!
    Jeg kjenner ikke din situasjon, men Dave er kristen og bruker mye.. eller iallefall noe av det i sitt program. IKKE bli redd om du ikke er kristen, det er stort sett fornuftige ting og det er ikke noe som tynger ned noe. Ha et litt open mind sett på det hele og du vil også merke det at det er logiske ting, han tar ting fra steder og virkeligheter for han. Det funker uansett om du tror på gud eller flyvende spagetti monster! ;)

    Lykke til! til oss begge :D

    SvarSlett
  3. Hehe, må nok innrømme at flyvende spaghettimonster er litt mer min type ;) Har merket en gjennomgående trend blant amerikanske bøker om økonomi/personlig økonomi har et kristent perspektiv på ting. Men jeg er åpen for alt på samme tid som jeg er kritisk. Så jeg greier nok å få ut den informasjonen som er nyttig for meg :)

    Lykke til til oss begge ja :)

    SvarSlett
  4. personlig utvikling skulle det stå der inni et sted...

    SvarSlett
  5. Fortsett slik som dette! veldig bra skrevet! Dave Ramsey er nå blitt fast oppslag hos meg!

    SvarSlett