onsdag 16. november 2011

En god ting om kontoer fra kredittkort!

Det fine som har skjedd fra den tiden jeg "startet" med kredittkort er at i dag slipper man ofte den grusomme KID på regningen. I dag har man ofte et eget kontonummer.

Det passet meg veldig når jeg skulle begynne med min "snøball effekt" nedbetaling av kreditt for det jeg gjorde var, lage et regneark (i openoffice siden det er gratis) med all info om gjelden min (ekskludert lånekasse, huslån og bil) med hvilket kontonummer den spesifikke gjelden hadde.

På den måten, var det greit for meg å betale når det passet meg, og ikke når regningen dukket opp.
Veldig greit når jeg ønsket å betale litt ekstra også!

Så et tips er å legge kontonummer til hver gjeldspost. Da har du lettere for å betale oftere og mer!

Hvis du har begynt med nedbetalings tanker og er usikker på hvordan man setter opp et slikt excell ark, si ifra i kommentar feltet eller gi meg en melding her, så kan du få det jeg bruker! Det er noe jeg har laget selv og har fokusert på enkelhet. Det er et enkelt oppsett uten masse prosenter og ekstra ting i seg som er greit når man begynner. (jeg har faktisk kun holdt meg til dette da i mine øyne er det enkle ofte det beste!)

Lykke til, til oss alle med fjerning av gjelden!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar