mandag 21. november 2011

Julen er her snart! hvor er du i løypen?

Jeg har lett for å tenke som Petter Northug når jeg nærmer meg julen.
"Jeg, jo jeg tar det på oppløpet, eller PÅ målstreken jeg.. leeeett"

Problemet er, at jeg ikke er like godt trent i julestriden, som han er trent på ski. Og da blir det fort litt kladding under "skiene" mine..

Denne tiden vi kommer til nå, har jeg i de siste årene hatet mer og mer. Det er mer pengepress enn noen gang og når jeg har tendenser til å tenke:
"Det er jo MORO da når de åpner og jeg ser det er noe de VIRKELIG ønsket seg!!"
selv om lommeboken skriiiker:
".. vi skulle ikke bare ha droppet julegaver i år da.."
Ja da blir det fort at Grinchen i meg dukker opp...
Jeg blir stresset og sur.
Forsøker å smile til verden, men verden smiler tilbake og tror at jeg begynte!? De aaaner ikke at jeg egentlig er sur!

I år derimot, har jeg planer om å ta det litt med ro i forhold til gaver, og heller forsøke satse på mer familiekosetid!
Jeg er sikker på at mine barn kommer til å huske en julefeiring med en pappa som tøyser og setter opp julelys og lager snøborg med snøballkrig og alt som ellers måtte være som følger med et slikt scenario, enn en grinch som gav de akkurat det de ønsket seg til jul. 

Som sagt, i år blir det kanskje litt roligere gaver til alle, men så skal jeg også kompensere med at ungene mine får en far som nyter julen og det å være sammen med barna sine.

Så hvor enn du måtte være i løypen, sett av litt tid til å sette pris på julen og de rundt deg, penger gjør mye men når de ikke er der, må du finne på andre ting!

..Det skal jeg!

God Jul! (dog noe tidlig...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar